QR kódy se stávají stále oblíbenějším prvkem pro zakódování nejrůznějších informací. QR kódy jsou užitečné pro poskytnutí obchodních informací zákazníkům. Jsou tedy důležitou součástí obchodní strategie. QR kódy umožňují rychlé sdílení URL adresy, vytvoření virtuální vizitky vCard, jednoduché odeslání emailu, okamžité volání z mobilu, zaslání sms z mobilu, připojení k Wi-Fi, provedení QR platby. Rozlišujeme statické a dynamické QR kódy.
Statické QR kódy
Statické QR kódy obsahují cílovou URL adresu, tedy webovou adresu, na kterou odkazují. Není možné URL adresu měnit, pokud by došlo k její změně, QR kód nebude fungovat. Statický QR umožňuje neomezený počet skenů, tedy lze jej naskenovat v libovolném počtu. Do statického QR je možné zakódovat kromě URL adresy také další informace, například vizitku, texty, funkce odesílání emailů a další.
Dynamické QR kódy
Dynamické QR kódy rovněž jako statické QR kódy obsahují URL adresu webu, ale oproti statickým QR kódům je možné měnit cílovou URL adresu beze změny grafiky QR kódu. Dynamický QR kód využívá službu Dynamic QR Code Service, díky které je právě možné měnit odkazující URL adresu, a to navíc opakovaně. I dynamické QR kódy umožňují neomezený počet skenů.
Velikost QR kódu
Při tisku a umístění QR kódu je potřeba brát v potaz, kde bude QR kód umístěn. Například při umístění na vizitce nebo na obalech produktů stačí menší velikost, obvykle 2×2 až 4×4 cm. Pokud QR kód obsahuje větší množství dat a informací, je vhodnější jeho velikost zvětšit. Při použití na velkých formátech, jako jsou např. billboardy, je dobré pro umožnění skenování i z velké dálky použít velikost QR kódu cca 1×1 m.
Pro vytvoření kvalitního QR kódu se obraťte na odbornou firmu, například na společnost Barcodes.cz. Vyhnete se tak zbytečným chybám.
