Rozdíl mezi aktivním a pasivním telemarketingem spočívá především v iniciativě a způsobu komunikace se zákazníkem. Zatímco v rámci aktivního telemarketingu mu něco nabízíme, při pasivní telemarketingu se operátoři snaží zodpovědět všechny dotazy a vyřídit všechny požadavky zákazníků, kteří na příslušnou linku sami volají.
Aktivní telemarketing
Telemarketéři aktivně oslovují zákazníky (obvykle telefonicky). Cílem je iniciovat kontakt, nabídnout produkty či služby, uskutečnit prodej, získat nové zákazníky nebo aktualizovat údaje. Tato forma zahrnuje například cold calling (nevyžádané hovory) nebo systematické oslovování stávajících klientů.
Pasivní telemarketing
Zde telemarketéři reagují na příchozí hovory od zákazníků. Typicky jde o hovory na zákaznickou linku, objednávky přes telefon, technickou podporu nebo dotazy týkající se produktů či služeb. Hlavní rolí je tedy zpracování poptávky, řešení problémů nebo dotazů zákazníků, kteří kontakt sami iniciují.
Víc než jen telemarketing
Společnost Axxel ovšem nezajišťuje pouze aktivní a pasivní telemarketing, ale také vám, respektive vaší firmě může pomoci s retail managementem nebo se skladováním vašich produktů. Pracovníci společnosti Axxel vám též zprostředkují služby související s balením výrobků nebo jejich kompletací i odesíláním balíčků zákazníkovi. Lze využít i službu `virtuální asistentka`, která za vás může spravovat běžnou denní administrativu.
Společnost Axxel, jež funguje jako externí call centrum, má navíc statut chráněné dílny, proto mnoho ze svých služeb poskytuje s výraznou slevou. Konkurenčních výhod v porovnání s podobnými společnostmi má opravdu nespočet.