V očích mnohých aktivistů a ochranářů přírody, je kamionová doprava ohromným zlem. Pravdou je, že v minulosti zanechávala poměrně dost podstatnou uhlíkovou stopu. To se ale změnilo před lety v rámci Evropské unie, kdy byla zavedena močovina AdBlue, pomáhající ekologičtějšímu pohonu naftových motorů.
I přesto se ale stále podstatná část společnosti opírá do kamionové dopravy, jako do velkého ekologického zla. Jedním řešením, které může pomoci snížit uhlíkovou stopu, je například vlastnictví vlastních nádrží na paliva.
Společnosti dnes běžně disponují zásobami paliva
Ušetření několika málo kilometrů na cestě k čerpací stanici a zpátky se zdá jako minimální efekt. Jenže pokud k tomu přidáte desetitisíce kamionů, které každý den brázdí Evropu, tak se najednou bavíme o ohromném ekologickém rozdílu.
Dnes už poměrně běžně mají společnosti vlastní nádrže na naftu, ve kterých schraňují palivo pro svoje kamiony. Samotné nádrže na naftu jsou dnes velice moderním zařízením, které mimo jiné myslí na ochranu životního prostředí. Součástí každé nádrže je tak celá řada mechanismů, které dynamicky brání jakémukoliv úniku paliva, nebo jeho znehodnocení.
Kamionová doprava je i tak dost ekologická
V rámci článku se ale budeme v několika větách věnovat aktivně také samotné ekologii. Protože mnohé mýty o špatných dopadech kamionové dopravy na životní prostředí, jsou zkrátka naprostá hloupost a lež.
Mnohé články se snaží kamionovou dopravu publikovat, jako z pohledu ekologie nejhorší možnost. Zajímavostí ale je, že kamionová doprava patří mezi horší druhy infrastruktury, ale zdaleka není nejhorší. Pomyslný král neekologické dopravy, je přímo lodní doprava. Ta zanechává poměrně vysokou uhlíkovou stopu a znečištění, aniž bychom do statistik připočítávali občas se vyskytující ropné havárie.