Tatra je jedna z nejstarších a nejvýznamnějších automobilových značek na světě. Má za sebou bohatou historii inovací, které formovaly jak její produkty, tak celý automobilový průmysl. Mezi nejzajímavější aspekty vozů Tatra patří bezpochyby jejich unikátní motory. Tatra motor je známý svou specifickou konstrukcí a výjimečnými vlastnostmi, které z těchto vozidel dělají technické skvosty.
Legenda automobilového průmyslu
Automobily Tatra patří mezi technické skvosty a jejich design i inovační řešení se staly legendou v automobilovém průmyslu. Jedním z nejzajímavějších modelů je Tatra 87, který byl vyráběn mezi lety 1936 a 1950. Tento automobil se proslavil nejen díky svému aerodynamickému tvaru, ale i díky osmiválcovému motoru vzadu.
Motor umístěný vzadu znamenal lepší rozložení hmotnosti a tím pádem výrazně lepší jízdní vlastnosti. Tatra 87 byla oblíbená nejen pro svou rychlost a komfort, ale také pro svou úspornost.
Tatra 87 byla často využívána vysokými státními úředníky a stala se symbolem československého průmyslu. Tento model je dnes vysoce ceněn sběrateli po celém světě a jeho unikátní konstrukce představuje významnou kapitolu v historii automobilového designu.
Přizpůsobení potřebám trhu
Jedním z přelomových momentů byl rok 1934, kdy byl představen model Tatra 77. První sériově vyráběný automobil s aerodynamickou karoserií. Co však bylo skutečně revoluční byl motor Tatra, který byl umístěný vzadu. Tento vzduchem chlazený osmiválec byl umístěný za zadní nápravou. To vozům Tatra dodávalo lepší rozložení hmotnosti a výrazně zlepšovalo jejich jízdní vlastnosti.
V průběhu let se motory Tatra neustále vyvíjely a přizpůsobovaly potřebám trhu.
Zajímavostí je, že motor Tatra byl využíván nejen v osobních automobilech, ale také v nákladních vozidlech a dokonce i v vojenských aplikacích. Tatra tak dokazuje, že její motory jsou všestranné a schopné splnit různorodé požadavky na výkon a spolehlivost.