Podle nedávného průzkumu si až třetina mladých lidí vybírá praktického lékaře podle toho, jak vypadá jeho čekárna. Odrazuje je chaos, špatná organizace a dlouhé čekání. Výhodu mají lékaři, kteří využívají elektronickou komunikaci a také čekárnové systémy. Ty prokazatelně zkracují čekací dobu a poskytují komfort jak zdravotnickému personálu, tak i pacientům. Starý systém, kdy jste si museli sami hlídat pořadí ve frontě do ordinace, a neustále sledovat příchod sestry, abyste jí mohli sdělit důvod návštěvy, už mladí lidé nechtějí akceptovat. Preferují komunikaci přes displej a ochranu soukromí.
Čekárnové systémy identifikují pacienta i jinou návštěvu
A co vlastně čekárnové systémy umějí? Základem je elektronická identifikace pacienta podle karty pojištěnce. Tu pacient vloží do zařízení s displejem a oznámí důvod návštěvy. Přístroj si umí poradit i s jiným důvodem příchodu, například opraváře či poštovní doručovatelky. Sestra na displeji v ordinaci uvidí jméno i účel návštěvy a může zařadit pacienta do virtuální fronty na injekci či na vyšetření u lékaře. Má také dostatek času připravit zdravotní dokumentaci pro lékaře. Tyto čekárnové systémy mohou být rozšířeny o elektronický vyvolávací systém, podobný jako mají banky či poštovní úřady.
Čekárnové systémy mají bezdrátové připojení
Moderní čekárnové systémy umožňují zcela změnit organizace v ordinaci a prokazatelně zvyšují produktivitu práce. Lékaři mají často obavy z toho, že nový systém bude znamenat nepříjemné stavební práce a další komplikace. Ve skutečnosti je instalace systému velmi jednoduchá. Skříňka s displejem umístěná v čekárně disponuje bezdrátovým připojením, není nutné natahovat žádné kabely. Samotná skříňka je bezúdržbová, má minimum mechanických částí, které by se opotřebovaly. Má dokonce záložní baterii pro případ přerušení elektrického proudu.