Adblue je druh paliva, který se doplňuje k běžným naftovým motorům. Vznikl v rámci Evropské unie při snaze o větší ekologičnost silniční dopravy. Především ve větších zemích s metropolemi jsou motory s tímto vylepšením dokonce vyžadovány k vjezdu do centra města.
O skladování se starají nádrže na adblue, motory si s nimi poradí
Určitě jste si mohli všimnout například u dopravních vozidel, že běžné naftové vozy nemají pouze klasické jedno černé víko na naftu, ale také modré víko menších rozměrů hned vedle. Právě do tohoto víka se tankuje adblue, které je hojně rozšířené už po většině celého světa.
K uchovávání tohoto druhu paliva existují specifické nádrže na adblue, které si v mnoha schopnostech a kvalitách zavdají s bratry v podobě nádrží na naftu. Vyrábějí se většinou ve dvoustěnné variantě, která zajišťuje větší bezpečí uchování paliva, a především k němu neproniknou žádné jemné, ani hrubé nečistoty.
Proč Adblue vzniklo a z čeho se vyrábí?
Adblue se vyrábí z močoviny. Už jen po tomhle úvodu bude většina lidí jasné. Vyrábí se ze specifického druhu chemické tekutiny, která se synteticky vyrábí do podoby silného vodného roztoku.
V motoru pak plní účel syntetické selekce plynů, které se při spalování nafty produkují. Většinu ekologicky špatných látek dokáže zachytit a rozložit ještě před opuštěním katalyzátoru a z výfuku pak vystupuje pouze vodní pára a dusík, které jsou naprosto nezávadné. Malou bolestnou stránkou Adblue je především poměrně nízká teplota tuhnutí, která se odhaduje na -11°C. Kvůli tomu musí být část s adblue mnohdy elektronicky dohřívána, nebo obohacena, aby nedocházelo k jeho tuhnutí v zimně. Stejně tak v zimě může mít Adblue problém se svojí funkcí kvůli tomu, že pro průběh chemických reakcí potřebuje určitou minimální teplotu a v chladném počasí tak není schopný zcela plnit svojí funkcí. I tak je ale adblue poměrně velkou ekologickou evolucí mezi vznětovými motory.