Jedná se o opravdu nenápadné technologické kousky, které většinou ani nemáme šanci zaregistrovat, nebo vidět při samotné práci. I přesto všechno jsou ale elektrické motory bezesporu technologií, která patří mezi ty vůbec nejpoužívanější v současnosti.
Základem je už jenom fakt, že potřeba výkonu, co nabízí motor, je i na celé řadě míst kde klasické spalovací metody prostě nemohou fungovat. A typické elektrické motory jsou zajímavou bránou k tomu, jak potřebný výkon dostat opravdu ke komukoliv.
Nejedná se o žádnou mladou novinku
Pokud bychom šli po stopách elektrických motorů, tak bude cesta trvat opravdu dlouhé desítky let. Hned v moment, kdy se začala dostávat elektřina do pravidelného užívání, se začalo přemýšlet nad tím, jak ji použít i jako tichou a čistotnou metodu k pohonu motorů.
O desítky let později tu tak máme opravdu důmyslné kusy technologie, které rozhodně nedokážeme postrádat víceméně u všech oblastí našeho života. Mezi ty nejdůležitější značky se mohou řadit i kvalitní elektrické motory Bühler, které dost možná máte ve svých domácích spotřebičích také vy.
Spousta výkonu bez zápachu a hluku
Nevýhodou, kterou rozhodně mohou mít klasické motory, je jejich hluk a zplodiny. Proto tak nejsou prakticky využitelné například v interiérech, nebo systémech pro tišší běh. Jak je ale možné, že mohou fungovat elektrické motory? Ať už jste o starší DC kartáčové motory Bühler, nebo potom jejich bezkartáčovou formu, tak je základem magnetismus.
Dokonalý balanc v magnetickém poli
Zmíněný magnetismus přitom funguje tak, že jsou magnety vystavovány pomocí cívek a dalších komponentů elektrickému napětí. Míra napětí, které zde vzniká, se pak odráží také na samotné síle magnetického polet, které zde vznikne. Proto je tak možné starší i moderní EC motory Bühler kvalitně regulovat, co se týče výkonu a otáček. Vždy totiž budou platit základní fyzikální pravidla, díky kterým motory mohou fungovat. A to vyvážení mezi napětím a vznikajícím magnetismem, který je na nich vyloženě přímo závislý. Vzájemný odpor magnetů pak tvoří výkon a otáčivý moment.