V Evropě to jméno téměř nikomu nic neřekne, ale v Americe je legendou. Platforma Panther, kterou Ford uvedl na trh koncem roku 1978, vydržela ve výrobě až do roku 2011. Je tou vůbec nejdéle vyráběnou platformou v historii amerického trhu a modely na ní postavené byly posledními zástupci toho nejklasičtějšího druhu „amerik“ – fullsize sedanu s pohonem zadních kol a rámovou konstrukcí.
DO PANTHERŮ SE ZAMILOVALI POLICAJTI, TAXIKÁŘI I HRÁČI BINGA
Největší procento Pantherů na silnicích tvořil samozřejmě ten nejlevnější, plebejský sedan Crown Victoria. Ve svých začátcích byl typickým autem středostavovské rodinky a oblíbeným služebákem policajtů a taxikářů. Na přelomu osmdesátých a devadesátých let jej rodinky opustily a zůstali jen policajti a taxikáři. O něco dražší Mercury Grand Marquis byl volbou rodin o kousek bohatších, a později se stal oblíbencem hráčů binga a floridských důchodců. Vrcholem nabídky pak byl Lincoln Town Car. Dopravní prostředek o něco bohatších důchodců, mafiánů, všech, kdo si mohli dovolit auto s osobním řidičem, ale také limuzínservisů a pohřebních ústavů. U nás ho znáte jako základ pro devítimetrové „jezevčíky“ a nebo z filmů. Taková ta černá limuzína, kterou si postava v New Yorku zavolá, pokud je moc nóbl aby jezdila taxíkem? Většinou Town Car.
Fakt, že od ukončení výroby konkurenční platformy B-body od General Motors tvořily tyto tři sedany jediné zástupce kdysi dominantního druhu v americkém automobilovém ekosystému, by sám o sobě stačil k tomu, aby se z nich staly legendy. Ani by nemusely mít nějaké smysluplné využití. Jenomže Panthery smysluplné využití až do poslední chvíle měly.