Pro obyčejnou soukromou osobu není jeden litr paliva, nebo kilometr jízdy sem tam žádný rozdíl. Pokud jste ale profesionálové v logistice a vaše vozy a řidiči absolvují dlouhé cesty o tisících kilometrů měsíčně, tak je najednou v číslech každý detail zcela jasně znát.
A přesně to je také problém dnešní doby, protože v rámci zdražování paliv musí dodržovat dopravci cenové dohody, které jsou již dávno podepsané, a zároveň se musí popasovat s rozdílnými režiemi na provoz.
Náklady dopravců začínají být enormní
Bohužel je nutné říct, že jsou náklady pozemních dopravců den ode dne stále větší a větší. Dostupnost a cena paliv zkrátka nepřeje dopravním podnikům. A to můžeme být zcela upřímně rádi, že situace na trhu s naftou není tak šílená, jako je to u trhu s benzínem. I tak si ale spousta dopravců všímá toho, že je na stěžejních zakázkách dostávají zvyšující se ceny paliv do červených čísel.
Proto už také došlo k několika preventivním krokům ze strany české vlády, která například alespoň lehce uvolnila opasek dopravcům tím, že jim odpustila určité daně. Rozhodně je ale jisté, že toto opatření dlouhodobě nevystačí.
Je tak potřeba pořádné kontroly
Společnosti proto investují do možností, jak lépe kontrolovat spotřebu vozidel a řidičů. Nemusí jít nutně o podezřívání z krádeží paliva, ale pro ekonomický úsek je taková statistika neocenitelná. Východiskem jsou nádrže na naftu, které umožňují čerpání do vozidel přímo na sídle společnosti. Každé vozidlo, nebo řidič, jsou přitom vybavení specifickým magnetickým čipem, kterým se tankování aktivuje. Díky tomu je tak v souhrnných statistikách vidět, jaký čip tankoval palivo v určitou dobu i jeho objem. Ekonomům a dispečerům tato statistika může hodně napovědět o tom, jak moc dobře společnost dokáže hospodařit se zdroji.