Prodej bytu je jednou z jednodušších operací, které se denně odehrávají na realitním trhu. I tak se ale nikdy nevyplatí zanedbávat přípravy a je ideální naopak každý detail dotáhnout do naprosté dokonalosti. Ve finálním zúčtování to totiž může rozhodnout jak o úspěšnosti potencionálního prodeje, tak i na částce jež z něj můžete získat.
S realitní kanceláří či bez?
Jedním z největších dilemat, která řeší prodávající je přítomnost realitní kanceláře. Jedinou, ale podstatnou nevýhodou přítomnosti realitních makléřů je pochopitelně cena, kterou je potřeba zaplatit za jejich práci. Realitní kanceláře se přitom už dávno nezabývají jen prodejem a koupí nemovitostí. Stále častěji působí na trhu jako správa činžovních domů, bytů či jako kompletní dozor nad technickým stavem i obsazeností obytných i užitkových prostor. I přes mnohem širší působení realitních kanceláří se ale můžete spolehnout na vysoký standard takových běžných úkonů a prací, jakým může právě prodej nemovitosti být.
Umění správně nafotit a vyzdobit určuje úspěch
Realitní kanceláře a profesionálové, kteří pracují v realitách tento postup nazývají homestaging. Velice krátce se jedná o umění a schopnost nafotit určitý prostor k prodeji tak, aby vypadal jednoduše co nejlákavěji. Základem pro úspěšné focení je především co nejdokonalejší úklid a uspořádání věcí v prostoru. Takové maličkosti jako například seřazené knihy, urovnané židle, ubrusy a záclony bez pomačkání a spousta dalších malých prvků působí na lidskou mysl jako klíč k uvolnění a nabídka ihned vypadá lákavěji a jako vysněný domov. Dalším důležitým parametrem pro samotné nafocení i představení interiéru je míra světla. Naprosto ideální je pochopitelně dostatek denního světla, ale jsou prostory, u kterých to příliš realizovatelné není. Pokud tedy není možné vpustit do místnosti dostatek denního světla, tak zapracujte na co nejpříjemnějším a nejteplejším interiéru.