Nic nedokáže majitele nemovitostí takovým způsobem potrápit jako když se potýkáte stále dokola s krátkodobými a nedisciplinovanými nájemníky. Jednoduše tak dochází k finančním i časovým ztrátám, které vám již nikdy nikdo nevrátí. Více jak nakládat s takovými klienty a jak se jim vyvarovat?
Vždy berte dostatečné kauce
Snad jedinou obranou proti takovému chování je kauce při nástupu na bydlení. Většinou se podaří kauci vybrat v takové hodnotě, aby byla schopna nějak pokrýt naprostou většinu ztrát na například poničený byt či neuhrazené nájemné. Jenže mnohdy se majitelé bytů ve snaze o rychlejší obsazení nemovitosti či ve snaze vyjít nájemníkovi vstříc uchylují k menší či dokonce žádné kauci. Na to platí jednoduchá rada – bez kauce nikdy!
Kvalitní inventář domácnosti
Druhou možností je vést kvalitní inventář domácnosti, či takzvaný předávací formulář. V těchto dokumentech lze přesně stanovit jak majetek v bytě při nastěhování, ale také jeho stav a další detaily. Při jakémkoliv poškození či dokonce odcizení tak není problém okamžitě reagovat podepsaným dokumentem smluvními stranami, na který už není žádná výmluva.
Správa činžovních domů a bytů
Pokud se pak věnujete podnikání v realitních tak je správa činžovních domů či bytů službou pro vás. Naprostou většinu zmíněných problémů totiž za malý poplatek dokáže řešit realitní kancelář za vás, a ještě k tomu se vám může dostat opravdu široké spektrum doplňkových služeb. Mimo samotného styku s klienty se může strat například o udržení čistoty a technologického stavu nemovitostí a v krajních případech fungovat dokonce i jako havarijní služba při poruchách. Největší výhodou je, že i při obtížích máte slíbené finance garantované realitní kanceláří a nedoplatky se tak nemohou odrazit přímo na vašem rozpočtu.