Kdykoliv ubytujete lidi ve svých nemovitostech, nebo jim dáte k dispozici pro užívání svoje kanceláře a prostory, tak automaticky vkládáte do jejich rukou velkou důvěru. Stejně tak jako svojí aktivitou můžete těmto lidem způsobit komplikace, tak se také může stát, že právě klienti způsobí komplikace vám.
A právě přitom spolupráce s lidmi je pro samotného provozovatele nemovitosti vždycky ta největší komplikace, která může vzniknout. My vám dnes přineseme tři možnosti, které vám mohou pomoci při vyhýbání se takovým potížím.
Dostatečně vysoké kauce jako základ
Jediná jistina toho, že nedojde k nenávratným škodám, je pro vás jako pro poskytovatele kauce. Kauce by se měla standardně pohybovat ve velikosti kolem tří měsíčních nájmů. Jedná se o částku, která je akceptovatelná, ale přitom je pro vás dostatečnou finanční rezervou. Už jenom samotné nastavení dostatečné kauce je tak možností, jak můžete odradit lidi s nepříjemnými úmysly.
Prozkoumejte svoje zákazníky
Prozkoumat samotné zákazníky je jednou ze základních věcí, které byste měli udělat. Například správa činžovních domů to dělá standardně v rámci každého jednotlivého ubytování. Problémem je, že to mnozí považují za nečestné, nebo se cítí jako by někomu sahali do soukromí. Vždy ale máte právo veřejně dostupnými prostředky zjistit, jestli má konkrétní osoba vůbec šanci plnit svoje závazky.
Dostatečná katalogizace majetku
Při podepisování nájemní smlouvy byste zároveň měli počítat s tím, že by měl ubytovaný odsouhlasit rozsah vybavení nemovitosti a stav, ve kterém se do nájmu dostává. Katalog a dobrá fotodokumentace je jedinou šancí, jak můžete později uspět při dokazování u soudu, aniž byste se dostali do nepříjemné situace tvrzení proti tvrzení.