Řízení vztahů se zákazníky – to je český překlad zkratky CRM, která v celém znění znamená Customer Relationship Management. Řízení vztahů se zákazníky v sobě zahrnuje celou řadu procesů od komunikace, po koordinaci, vzájemné slaďování i řízení.
To, aby veškerá komunikace se zákazníky a klienty probíhala hladce a tak, jak má, je klíčové pro všechny organizace a zejména pro ty, které mají na prvním místě svého zákazníka.
Jak CRM systém vypadá?
Představme si modulový systém, který se skládá z aplikací, které jsou na sebe vázány, propojeny a slouží k vytváření záznamů o jednotlivých partnerech. Jednotlivý výrobci uzpůsobují CRM potřebám firmy, ale ve většině CRM najdeme evidenci veškerých partnerů a obchodních partnerů, příležitosti a obchodní případy, marketing, veškeré informace s tím související, komunikaci, analýzy, plány a celkově vyhodnocení.
Proč Dynamics 365?
Platforma Dynamics 365 od Microsoftu přináší jednotný soubor byznys aplikací, které jsou navzájem propojené a zahrnují veškeré byznys potřeby a procesy. Jak již sám název napovídá, samozřejmostí je i propojitelnost s produkty Office 365, které spolu blízce spolupracují. Díky Dynamics 365 CRM získá firma komplexní řešení směřované na celkový chod a řízení.
Jak přistupovat ke svým klientům a zákazníkům?
Každá firma má jiný počet zákazníků. Jedna jich může mít deset milionů druhá pouhých deset. Nicméně každý zákazník má trochu jiné potřeby a je třeba ke každému z nich přistupovat individuálně. Jiným způsobem se bude spolupracovat se zákazníkem, který bude ze segment B2B a jinak ze segmentu B2C. Celkovou péči a věnovaný čas ovlivňuje to, jak velký obrat daný zákazník dělá. Je třeba přihlížet k mnoha ovlivňujícím faktorům a podle toho nastavit tu nejvhodnější strategii pro danou klientelu.
V současné době se na konkurenčním trhu klade důraz na dialog a maximální interakce mezi firmou a zákazníky.
Perfektní komunikace se zákazníky, skvělé marketingové kampaně a celkové aktivity s tím spojené však nejsou vše. Celkovým jádrem úspěchu je samotná služba nebo produkt klientům nabízený. Může mít firma sebe lépe postavenou strategii směřovanou na zákazníky, která ve finále nebude úspěšná, protože nedojde k udržení zákazníků.