Jste rádi, že s horečkou dojdete do čekárny ordinace a tam musíte ještě hlídat, kdy přijdete na řadu. Na dveřích je plno oznámení, ale vy nejste schopni je všechny přečíst. Už jste ve stresu a to ještě nevíte, jaký bude verdikt lékaře. Dá se to vůbec změnit? Ano, umí to čekárnové systémy. Jsou jako balzám na duši. Žádný boj o to, kdo bude dříve u sestry a jestli ji budete umět přesvědčit, aby vás lékař brzy vyšetřil. Vše za vás vyřídí chytré zařízení s displejem. Vložíte do něho kartičku pojištěnce a označíte důvod návštěvy. A sestra už o vás ví.
Čekárnové systémy zlepšují organizaci práce
Čekárnové systémy fungují na podobném principu jako pořadník v bance nebo na poště. Pacient se nemusí namáhat, jen v několika jednoduchých krocích se zaregistruje a oznámí, proč za lékařem přišel. A v klidu čeká, až ho sestra pozve dál. Sestra i lékař mají vše na displeji, podle účelu návštěvy udělají sami pořadí pacientů a připraví zdravotní evidenci. Sestra hned ví, kolik pacientů přišlo jen za ní například na píchnutí injekce. Čekárnové systémy pomáhají zlepšit organizaci práce v ordinaci. Ukazuje se, že jsou efektivní, zvyšují produktivitu a zkracují čekací dobu.
Výhody ocení pacienti i zdravotnický personál
Ne vždy si lékař musí hned vybrat zařízení s mnoha funkcemi. Jsou tzv. miničekárnové systémy, které zajistí základní funkce a stejně efektivní obsluhu čekárny. Další vylepšení si lze doobjednat. Jde například o informační tabuli, která nahradí papírová oznámení nalepená na dveřích ordinaci. A co si lékaři či sestry pochvalují? Snadno lze odlišit pacienta od návštěvy poštovního doručovatele či obchodního zástupce. V čekárně je klid, což zvyšuje komfort pro pacienty. Lékař může lépe přizpůsobit intenzitu práce podle obsazenosti čekárny.