Nádrže na paliva jsou poměrně obyčejným zařízením, které najdete v téměř každém rozsáhlejším vozovém parku a u většiny dopravních společností. Jenže na první pohled nenápadné a velice obyčejné zařízení dokáže být ve spoustě technických detailů zajímavé a možná vás překvapí, jaké zajímavosti se dozvíte v dnešním článku.
Kovové nádrže na naftu? S těmi je už dávno konec!
Jakmile se řekne nádrž na naftu, tak si všichni představí tvar klasické kovové cisterny. Jenže s těmi je už dávno konec a nádrže na naftu jsou dnes mnohem dokonalejší a z odolnějších materiálů. Konkrétně polyethylen je speciální druh plastu, který se vyrábí nejen na produkci nádrží na naftu, ale také na produkci nádrží a úložných prostor pro celou řadu těkavých nebo hořlavých látek. Má totiž ohromnou odolnost vůči chemickým vlivům a díky tomu tak vystrnadil z výroby všechny další materiály.
S polyethylenem z nádrží zmizely sváry a spoje
Další zajímavostí a výhodou tohoto materiálu je jeho dobrá tvárnost. Dá se trošku s úsměvem tvrdit, že jakmile potkáte černou plastovou nádrž, jedná se právě o polyethylen. Pokud ale některou opravdu na vlastní oči potkáte, tak ji zkuste obejít a spočítat sváry. Že jste skončili na nule? Nepočítáte špatně! Takzvaná metoda kroužení je moderním způsobem jak pracovat s plastovými materiály a vytvořit tak dokonalejší konstrukci bez jakýchkoliv spojů.
Spotřeba hlídaná na setiny procenta
Moderní nádrže skrývají opravdu důmyslný čerpací mechanismus. V jednom ohledu je výbornou ekologickou kontrolou a funguje jako prevence jakéhokoliv úniku chemikálií, na druhou stranu potom zároveň pracuje dokonale při propočítávání finanční náročnosti vozidla. Vnitřní mechanismus totiž dokáže pomocí dokonalého průtokoměru měřit s přesností na úžasné setiny procenta!