V současné době se řízení vztahů se zákazníky požaduje za jedny z nejdůležitějších činností, které jsou v podniku vykonávány. Však taky podnikové politiky v mnoha plánech myslí právě na své zákazníky a to nejen na získání těch nových, ale hlavně na udržení těch stávajících. A zkratka CRM je s tím úzce spjatá. Jedná se o management, který je orientovaný právě na zákazníky.
Změna orientace marketingu
Podle mnoha analýz, které byly prováděny marketingovými odborníky, se již několikrát dospělo k závěru, že se podniky orientují z produktů právě na zákazníky. Což je z obecného hlediska velmi logické. Protože díky zákazníkům podniky prosperují a získávají potřebné finanční prostředky. A z toho důvodu vývojáři neustále pracují na vylepšování CRM systémů, které podporují činnosti společnosti směrem k zákazníkům.
Konec 4P?
Kdo by mohl zapomenout na marketingový termín 4P, který znamená produkt, price, place a promotion. Jednalo se vlastně o jakési protlačení produktů na trh. Moderní doba však raději používá termín 4C, který se neorientuje na produkt, nýbrž právě na zákazníka – customer total cost, customer value, konvenience a communication.
Jak na efektivní CRM?
Vzhledem k tomu, že si na vztazích se zákazníky zakládá 99% podniků, společnost Microsoft vypracovala systém, který dokáže veškeré činnosti zefektivnit. Microsoft CRM pomáhá identifikovat potřeby zákazníků, spravovat již získaná data, získat nové informace a celkově podporuje udržení stávajícího zákazníka. Díky CRM systémům jsou hodnoty veškerých vykonávaných činností ve spojitosti se zákazníky zvyšovány. A to se vyplatí. Když novodobé technologie postupují takovým stylem kupředu, byla by opravdu škoda toho nevyužít ve svůj prospěch.
